Itt az ideje, hogy TÖRŐDJ Magaddal (is) Anya!

A napokban kicsit türelmetlen voltam, nehezen viseltem a háromévesem hisztijét, még kiabáltam is vele, mert nem volt hajlandó felvenni azt a nadrágot, amit kikészítettem neki, az öt éveset folyamatosan sürgettem, hogy öltözzön már fel, miért pont most kell rajzolni, amikor már el kellene indulni. A játszótéren csak néztem magam elé, néha a telefonomba merültem, hogy úgy érezzem a külvilághoz is tartozom. Este férjemmel is vitába szálltam, mert később jött haza, mint ahogy én számítottam rá és alig vártam, hogy este legyen, a srácok aludjanak és végre magam lehessek.

Ismerős a helyzet?

20_szokas_torodes.jpg

Végiggondolva este a napomat, elszégyelltem magam. Rájöttem, hogy néha úgy viselkedem, mint egy őrült, “anya bőrbe” bújva. Elhatároztam, hogy reggel beszélek mindenkivel és megpróbálom helyrehozni az elmúlt napi viselkedésemet, hisz az nem róluk szólt, hanem rólam. Egyszerűen elfeledkeztem magamról, nem törődtem magammal, akárcsak megannyi anyatársam. Az elmúlt napokban igen alacsony szülői minőséget hoztam, és felismerve ezt a tényt, arra kényszerültem, hogy szembe nézzek magammal és megvizsgáljam őszintén, hogy foglalkozom-e egyáltalán a saját igényeimmel. Egyértelmű összefüggést találtam, aközött, hogy mikor szétesni készülök, minden esetben mindenki más igényeit a sajátom elé helyezem.

Most megosztom Veletek, hogy mennyire egyszerűen tudod megadni magadnak a törődést a hétköznapokon is. Készítek számotokra egy hasznos kis listát, összegyűjtöttem 20 egyszerű ötletemet és tippemet arról, hogyan törődj magaddal a családi és anyai tennivalód mellett, hogy a Te igényeidet is tápláld, hogy olyan anya lehess, amilyenre gyerekeid vágynak és olyan feleség, akire férjed vágyik. Ezt a listát magamnak is írtam emlékeztetőül, hogy ne engedjem magam eljutni a félőrült anya állapotába. Remélem találtok majd benne néhány hasznos ötletet a “Törődj magaddal anya!” szokások kialakításához.

Mutatok egy kis ízelítőt a listából...

Természet ereje

Itt az ősz, az emberek szeretnek begubózni, mert hamar sötétedik, egyre hűvösebb van kint, de a természet csodás színekben pompázik, frissítő a levegő, süt a nap, szinte hihetetlen, hogy még mindig ilyen jó idő van. Tedd szokásoddá, hogy legalább egyszer egy nap kimész a levegőre, akár egyedül, akár gyerekekkel. 

Mozgás

Válaszd ki a kedvenc mozgás formád. Ez nem azt jelenti, hogy naponta 5 km-t fuss le. Csinálhatsz bármit; sétálhatsz, futhatsz, jógázhatsz, aerobicozhatsz - a lényeg, hogy tartsd mozgásban a tested. Az én kedvenc mozgásformám most a dance aerobic és a jóga, egyszer vagy kétszer egy héten 1 óra. Ha kisbabád van, akkor a baba-mama torna is kiváló vagy itt egy szuper foglalkozás: http://maminbaba.hu/. A közeli művelődési házban is körül nézhetsz, egész jó kis mozgás órákat kínálnak.

Egy jó meleg fürdő

Ez az egyik kedvencem, mert ehhez tényleg semmi nem kell, egy finom fürdősón vagy olajon kívül, meg persze mondjuk apa, aki addig elmegy sétálni a gyerekekkel. :) Használjatok illataromákat, levendulát és rozmaringot a nyugtató hatásuk miatt, hogy még teljesebb legyen a regenerálódás.

Bóbiskolás

Ez egy remek ötlet, és az a jó, hogy tényleg nem szükséges napi több órát aludni, hogy behozzuk a lemaradást. Néha elég csak 15 perc csend és nyugalom, kis meditáció, melybe bele lehet bóbiskolni. Vannak munkahelyek, ahol ebéd után le lehet pihenni, mert felismerték, hogy hatékonyabban dolgoznak a kollégák, ha kicsit újra töltik az “elemeiket”.

Új receptek kipróbálása

Mióta gyerekeim vannak, azóta kifejezetten keresem a gyorsan elkészíthető, de finom és tápanyagdús ételeket. Ha új étrendet próbálnál ki, akkor tudom ajánlani a Makrobiotikus étkezést vagy a Paleot, amihez ma már megannyi tippet, receptet találni a neten is. Engem kifejezetten feltölt az az 1 óra, amíg összeütöm a vacsorát a srácaim meg addig pont “átzsilipelnek” az oviból itthonra egy kis önálló játékkal vagy épp az együtt főzéssel.

 

Ha jól jönne még 15 ötlet, hogy építheted be a napodba a tudatos törődést, felöltődést, akkor nézz vissza jövő héten is a blogomra.

 

#AlohaMom, #mindenkibenottvanajó, #törőjmagaddalanya

 

Ha úgy gondolod, másnak is hasznos lehet ez a poszt, oszd meg!

Címkék: Gondolatok