Értékeink Fája

Nemrég az AlohaMom Facebook oldalamon azzal a gondolattal foglalkoztam, hogy mennyire fontos a célállítás, fontos-e egyáltalán és a saját célom megfogalmazásán dolgoztam az elmúlt pár hétben vagy inkább hónapban. Arra jutottam, hogy a célom, hogy kiegyensúlyozott, magabiztos, sikeres, tiszta, gyönyörű nő akarok lenni és ezt át is akarom érezni, amellett, hogy jó, figyelmes, gondoskodó anya és feleség vagyok, ön megvalósító, vállalkozó, segítő, támogató, békés, higgadt és a helyemen vagyok.

Komolyan gondolom e a célom? Maximálisan! Májusban egyik hétvégén egy csodás napot tudhattam magam mögött a Haller utcai FMK gyereknapi rendezvényén a Belső Értékeinket Kibontakoztató Egyesülettel karöltve.

Sok emberrel beszélgettem és megerősítést kaptam, hogy milyen nagy szükség van a bennünk lévő jót megtanulni észre venni és értékelni magunkban. A gyerekeinkben olyan könnyű észre venni azt az eredendő jót! De magunkban is olyan könnyen rátalálunk?

Elkészítettük a nap folyamán az érdeklődőkkel az Értékeink fáját! Nézzétek csak milyen szép lett! Olyan jó tulajdonságokat írtunk fel, amelyeket a legjobban szeretünk magunkban. Te vajon melyik legjobb tulajdonságodat írnád fel a fára?

 img_20180526_151831_1.jpg

Felmerült bennem sok egyéb kérdés a rendezvény alatt, ahogy beszélgettem az emberekkel, mint például: Anyának lenni... Mit jelent ez? Honnan tudjuk hogy kell jó anyának lenni? Honnan tudjuk, hogy milyen tulajdonságokkal "kell" rendelkeznie egy jó anyának? Vagy apának... Honnan tudjuk, hogy legyünk jó szülők? Mi határozza meg azt a jóságot, ami ahhoz kell, hogy jó gyerekeket, majd felnőtteket neveljünk?

Ezekre is kerestük a választ a B.É.K.E. egyesülettel az FMK gyereknapi rendezvényén. Olyan sok jó tulajdonságot sikerült össze szednünk, amiket nem is biztos, hogy szoktunk magunkban értékelni…

Mint például: Tudás, Szépség, Szeretet, Boldogság, Hála, Egyszerűség, Türelem, Megértés, Kacagás, Szerelem, Adakozás, Személyes célok, Segítőkészség, Ölelés, Ártatlanság, Tisztaság…

Milyen szép szavak! De mi van mögöttük? Szerinted a mindennapokban használjuk ezeket a tulajdonságainkat? Mennyire befolyásolják a hozzáállásunkat?

Szerintem jelentősen! Ha megtanulunk a jó tulajdonságainkra odafigyelni és használni, akkor meglepő dolog történik.

Egyik kedvenc hasonlatom a gyom és a virág öntözéséhez kapcsolódik. Nem mindegy melyiket öntözöd a kertedben, mert amelyiket öntözöd, táplálod, az fog kinőni és az lesz a nagyobb, amelyikre nagyobb gondot/törődést fordítasz… Én szeretném, ha az én értékeim fája legalább ilyen szép nagy és dús lenne, mint a fenti!

 

Ha tetszettek gondolataim, kérlek oszd meg ismerőseiddel! Köszönöm! :) Mahalo!

Címkék: Gondolatok