Kit szeretsz a világon a legjobban?

“A szeretet az az érték, ami a kapcsolatokat jobbá teszi.”

paper-3061485_1920.jpg

Annyira egyszerűen hangzik ez a szó, szeretet. Szép is a csengése, melegséggel tölt el, ha rá gondolok, de valójában nem is tudom, hogy tudom-e mit jelent. Azért választottam a cikkemhez tartozó képet, mert nagyon megtetszett a gyűrű végtelensége, szorosan hozzá tapadó árnyék szív és a könyv, a tudás, tudatosság, elmélyedés jelképe. Lehet, azért mert nekem ezt jelenti a szeretet?! Egy végtelen valami, ami ott van szorosan, követ mint egy árnyék, van mélysége, jó érzés hozzá kapcsolódni és akkor tud fennmaradni, ha teszek érte szavakkal is, megadom a megfelelő környezetet számára.

Egyszer megkaptam a kérdést egy ismerősömtől… Te kit szeretsz a legjobban? Nem is gondolkodtam a válaszon, nagy büszkén válaszoltam, hogy a gyerekeimet és páromat. Nehéz volt sorrendet tenni közöttük és persze vívódtam, hogy a szüleimet, testvéreimet is valahogy bele préseljem a válaszba, de azért illik a legszűkebb családot mondani. :) Mit kaptam válaszul? - Kit szeretsz a legjobban? - Na akkor gyanús lett a dolog, hogy nem feleltem meg a “vizsgán”. Persze egyből korrigáltam, hogy akkor a szüleimet, hisz onnan gyökerezem. És még mindig nem kaptam “ötöst”. Na akkor elkezdtem erősen gondolkodni, majd könnyeimmel küszködve válaszoltam: magamat.

Ilyenek vagyunk, elfelejtjük a nagy rohanásban és megfelelési vágy közepette, hogy mi hol vagyunk a képletben. Hogy akarjuk a legtöbbet kipréselni magunkból, ha bennünk sincs a legtöbb? Olyan könnyen beszélünk a rossz dolgokról, még néha büszkén is vállaljuk, ha valamilyen rossz tulajdonságunk van, mintha akkor könnyebben elfogadnának, ha lusta vagyok vagy hanyag. Ha arról beszélnénk, hogy milyen jók vagyunk, mihez értünk igazán és miben vagyunk igazán jók, akkor máris megkapnánk az öntelt, beképzelt bélyeget. Ezért a könnyebb utat választjuk és inkább elrejtjük a jó tulajdonságainkat, hogy ne bántsanak. De vajon ez hova vezet? Nem lenne jobb érzés, ha büszkén mondhatnánk ki, hogy szép vagyok, becsületes, empatikus, intelligens és szorgalmas? Lehet, hogy jobban tudnánk értékelni és szeretni önmagunkat?!

Próbáld ki egyszer egy társaságban, tereld a szót a jó tulajdonságok felé, vagy csak egyszerűen dobd fel a témát, kérdezz rá, hogy mi a legjobb tulajdonságuk? Meg fogsz lepődni a válaszokon. Légy hangadó és mondd ki hangosan, szemlesütés nélkül, hogy szerethető vagy, empatikus, barátságos, figyelmes, kedves, okos, jó veled lenni, bármit, amit értékesnek tartasz magadban! Kíváncsi vagyok a tapasztalataitokra, ha van kedvetek írjátok meg kommentben vagy a Facebook oldalamon, egy korábbi posztomhoz, ami a jó tulajdonságainkról szól.

A szeretet azt jelenti, hogy lehetek kedves, gondoskodó és megértő.

És ha magamat szeretem, akkor mindezt önmagam felé is megadhatom. Egy és ugyanabban az időben szerethetem önmagamat, szerethetem a családomat, szerethetek másokat, szerethetem az országomat, szeretetem lehet a célom iránt és szerethetem az egész világot.

Mindenki szerethető és tehetséges.

Figyeljetek csak a környezetetekben a gyerekes családokra vagy magatokra, ahogy a gyerekekkel kommunikáltok. Hányszor hallotok dicsérő szavakat és hányszor fegyelmező intelmeket? Melyikkel tudunk vajon boldogabb felnőtteket "nevelni" gyerekeinkből, és melyik vezet oda, hogy ők már elsőre "ötöst" kapjanak arra a kérdésre, ami nekem időbe telt? Következő cikkemben erről lesz szó, hamarosan jelentkezem.

#AlohaMom, #mindenkibenottvanajó

Ha úgy gondolod, másnak is hasznos lehet ez a poszt, oszd meg!

Címkék: Gondolatok