"Anyai szindróma"

Nevelési szakértő vagyok? NEM

Tökéletes anya, szülő vagyok? NEM

Én mindent tudok a gyereknevelésről? NEM

Miért csinálom az AlohaMom lüktetést és a szülői klubokat?

Van két gyermekem, 5 éve anya vagyok és rájöttem, hogy mennyire fontos tudatosan tennünk magunkért, mert az által tudunk a legtöbbet tenni gyerekeinkért! Hajt a kíváncsiság, hogy milyen jóság lakik bennem, hogy tudom megélni és használni a mai világban és ezt a tudást, hogy tudom átadni minél több embernek.

Nem megmondani kell a "tutit", hanem a "tuti" szerint élni.

Csak akkor tudok a saját "tutim" szerint élni, ha tudom miben vagyok a legjobb, mik a jó tulajdonságaim, mik a számomra fontos értékek és ezeket hol és hogyan tudom és akarom képviselni, megélni. És ha mindezt tudom is használni, akkor a gyereknevelésben is rengeteg munícióm lesz.❤️

kegyensulyozottsag.jpg

Kb 3 éve találkoztam egy szuper tréninggel, ami anyáknak szólt, akkor volt a kisebbik fiam 6 hónapos. Havonta 1x 2 óra volt és mindig alig vártam, hogy újra ott legyek, töltődjek gondolatokkal az anyaságról, szülőségről, felül írjam a kételyeimet önmagammal kapcsolatban, hogy vajon elég jó anya és feleség vagyok-e. Pont jókor jött. Ahogy teltek az évek “otthonülőanyaként” egyre jobban éreztem, hogy süllyedek, önbizalomban, öntiszteletben, önbecsülésben. Fogyott a türelmem, a kitartásom és a hitem magamban. Hogy miért? Nem tudtam volna megmondani akkor, hisz tökéletes volt minden. Meleg otthon, két gyönyörű fiúcska, fantasztikus támogató, segítő férj, megértés, szeretet, figyelem. Mégis úgy éltem meg önmagam, mint aki egyre mélyebbre kerül. Nem depresszió volt ez, csak azt hiszem egyfajta “anyai szindróma” (saját kreálmány), mikor elzárja magát az ember a külvilágtól és észre sem veszi. Belefeledkezik az anyaságba, feleség szerepbe, háztartás vezetésbe, napi rutinokba, teendőkbe. Néha ugyan kitekint, egy-egy “anya sorstárs” sétára, egy barátnőzésre, egy mozizásra a férjével, de valahogy mégsem kerek a dolog. Miért? Saját tapasztalatom az, hogy azért mert elkezdtem méregetni magam másokhoz, más anyukákhoz, más nőkhöz, ideákhoz, elvárásokhoz és egyiknek sem feleltem meg. Még az is előfordult, hogy az összemérés alapja egy nálam 10 évvel fiatalabb, gyerektelen, sikeres vállalkozó nő volt, akivel persze nem vehettem fel a versenyt és az ő élete után vágyakoztam titokban. Észre sem vettem az én saját értékeimet, kiváltságaimat. Azt hiszem ezzel nem vagyok egyedül. Azt gondolom ezzel nincs semmi baj, nem szabad ezekért a gondolatokért ostorozni magunkat, mert ez normális. Egyet tehetünk, hogy befelé figyelünk, elkapjuk az ártó gondolatokat és felülírjuk valami sokkal szuperebbel és lelkesítőbbel. Elkezdjük megnézni nagyító alatt a sok jót és pozitívan értékelhető dolgot magunkban. Erre teremtek teret és lehetőséget, ezt szeretném átadni én a szülői csoportjaimban!

Az évek során rájöttem, hogy csak és kizárólag magamra kell figyelnem, önmagamhoz mérnem önmagam és a jó dolgokra koncentrálni, értékelni önmagam, értékelni mindazt, amit elértem és azokból merítkezni.

Mit értem el? Lediplomáztam a PSZF-en, önerőből állást találtam, megtaláltam életem párját, szuper férjet választottam :) akivel nagyon jó összhangban vagyunk, két csodás kisfiút szültem - túléltem a szülést és büszke vagyok rá, tényleg nagyon jó élmény volt - biztonságban és szeretetben, odafigyelésben neveljük a fiúkat, meleg otthont teremtek, gondoskodom a családomról szeretetben, ruházkodásban, ételben, jókedvben, tartalmas programokban. Megmásztam a Krivant, a Lorenz hágót, elkezdtem blogolni már több, mint 1 éve. Kiegyensúlyozott vagyok és vidám anya, aki különösen figyel a pozitív megélésre, tudom menedzselni a két fiút (ez nem volt annyira egyértelmű számomra, mikor a kicsi 1,5 éves volt és a legkissebb pocakban úton...) és a családi életünket. Azt hiszem itt abba hagyom, mert estig tudnám folytatni :) Inkább átadom neked a szót. Te tudod mire vagy büszke az életedben?

AlohaMom

 

#AlohaMom, #mindenkibenottvanajó, #együttlennijó

Ha úgy gondolod, másnak is tetszene a fenti gondolat, akkor kérlek oszd meg.

Ha érdekesnek találtad a cikkemet, akkor ezek is tetszeni fognak:

Címkék: Gondolatok